Професія кухар, за класифікацією Клімова, віднесена до професій типу "людина - техніка" і "людина - людина", яка вимагає від працівника певних індивідуально-психологічних якостей. Кухар повинен мати хороший загальний інтелект, добре розвинені дотик та нюх; координацію рухів рук; високі показники концентрації, переключення, стійкості та об'єму уваги; добре розвинену довготривалу, мовно-логічну, зорову, образну та оперативну пам'ять. Та особисті якості: добросовісність, ввічливість, охайність, комунікабельність. Кухар – дуже відповідальна робота, адже він повинен багато знати і багато вміти. Хороший кухар повинен мати фантазію, так як йому потрібно не тільки приготувати, але і красиво подати блюдо. І, що важливо, кухар повинен дотримуватися чистоти на кухні, інакше він може випадково зіпсувати їжу. Ну а головна якість справжнього кухаря – наявність гарного відчуття смаку та нюху. Так само справжній кухар-майстер повинен володіти хорошим окоміром і відмінним нюхом. Без хороших кухарів не було б усієї сучасної цивілізації. Недарма один філософ сказав: «Кухарська справа – не ремесло, а мистецтво!»
Також ми ознайомимо вас з найпопулярнішою стравою угорської кухні – Бограчем . Це символ Угорщини. Це її історія. Адже історія бограчу сягає глибокої давнини, коли угорські народи ще жили на Уралі. Бограч – це гуляш, приготований із м’яса, основними інгредієнтами якого є солодкий перець та паприка. По легенді, страва виникла ще в ті часи, коли угорці воювали з турками на Уралі. Одного разу турецький повар, готуючи м'ясо для турецьких воїнів, випадково додав паприку. Турецькі воїни відмовились їсти надто гостру страву і віддали її полоненим угорцям. Які відразу зметикували, якщо добавляти в їжу паприку, то турки її не заберуть. Так і виник славнозвісний бограч. Сама назва, в перекладі з угорської «bogrács», означає – казанок. В його назві вже закладено сенс і спосіб приготування, тому що справжній традиційний бограч готується на вогні. Та все ж, в ресторані «МагнатБограч », що в місті Мукачеві, ви можете скуштувати справжній традиційний бограч, приготований за старовинним угорський рецептом. В зв’язку із географічною і культурною близькістю з Угорщиною, бограч широко розповсюджений на Закарпатті.
А ще ми дослідили професію офіціанта . Сьогодні професія стала дуже поширеною завдяки створенню підприємств ресторанного бізнесу.
Оцінка відвідувачами ресторану, багато в чому залежить від якості роботи офіціанта. Ввічливий, акуратний офіціант налаштовує гостей на відпочинок, він передбачає їхні бажання, допомагає зробити вибір, залишаючись при цьому ненав’язливим. Головною метою роботи офіціанта є оперативне обслуговування відвідувачів.
Професійна діяльність офіціанта, передусім, передбачає спеціально спрямоване спілкування між ним і відвідувачами. За робочий день офіціант спілкується з різними за віком та індивідуально-психологічними характеристиками людьми: молодими і літніми, жінками і чоловіками, спокійними і дратівливими, активними, енергійними і повільними. Всі вони різні, але потребують поради і допомоги офіціанта, іноді покладаються на його смак і професійну компетентність. Офіціант просто зобов'язаний бути зібраним, уважним, володіти хорошою пам'яттю, мати навик швидко рахувати. В нього має бути розвинене відчуття смаку, знання етикету. Він також повинен розбиратися в рецептурі страв, запропонованих в меню, щоб надати свої рекомендації.
Офіціант повинен знати види і призначення столового посуду, приборів, столової білизни, які вживаються при обслуговуванні клієнтів; характеристики страв і напоїв, уміти запропонувати їх споживачеві і надати коротку інформацію про них в процесі обслуговування; знати правила і черговість подання страв, напоїв, вимоги до їх оформлення і температури; уміти складати меню для банкетів, офіційних і неофіційних прийомів; знати правила міжнародного етикету, техніку і специфіку обслуговування клієнтів-іноземців; знати форми розрахунків із споживачами, зокрема з іноземною валютою і кредитними картками.
Офіціант повинен уміти спілкуватися з клієнтом і бачити його настрій. При цьому володіти собою – щоб не трапилося, завжди залишатися спокійним і доброзичливим. Необхідні риси – комунікабельність, відчуття гумору, моральна стійкість і міцне здоров'я. Головне завдання офіціанта - не тільки приносити їжу і напої, але і створювати відвідувачеві гарний настрій, відчуття комфорту і ідеальну атмосферу для відпочинку.
Хороший офіціант завжди знає, коли він потрібний біля столика. Він передбачливий, але ненастирливий, і, в більшості випадків, уміє знайти вихід з делікатної ситуації і запобігти конфлікту.
Професію офіціанта не рекомендується вибирати особам, які відчувають тривогу чи пригнічення від контактів з людьми, яким важко побороти дратівливість, нетерпимість щодо індивідуальних смаків та особливостей зовнішнього вигляду людей. Неврівноваженість, підвищена імпульсивність, погана саморегуляція емоційно-вольового стану можуть привести до конфліктної ситуації, що неприпустимо для сфери обслуговування.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.